Odstąpienie od umowy zawartej na odległość

1. Konsument zawarł przez telefon umowę z firmą telekomunikacyjną i zażądał rozpoczęcia jej wykonywania przed terminem na odstąpienie. Czy konsument ma prawo odstąpić od takiej umowy?
2. Czy prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość/poza lokalem stosuje się do usług sprzedaży oraz do usług montażu okien i drzwi?
3. Konsument zawarł przez internet umowę pośrednictwa w obrocie nieruchomościami. Jednocześnie zażądał rozpoczęcia wykonywania usługi przed upływem terminu do odstąpienia. Czy w takim przypadku może odstąpić od umowy? (🇳 NOWE)
4. Czy sprzedawca powinien wskazać konsumentowi, jakie będą koszty zwrotu rzeczy w razie odstąpienia od umowy? (🇳 NOWE)
5. Czy konsumentowi przysługuje prawo zwrotu kosztów dostarczenia do niego dwóch nabytych od sprzedawcy towarów w sytuacji, w której odstępuje on od umowy w odniesieniu do jednego z nich?
6. Czy do umów o najem i rezerwację miejsc parkingowych zawieranych przez internet stosuje się ustawę o prawach konsumenta? Czy wówczas konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy?
7. Sklep internetowy oferuje następujące sposoby dostawy towaru: list polecony ekonomiczny, kurier i bezpłatny odbiór osobisty. Jeżeli konsument wybrał list, to czy nadal sprzedawca - w przypadku odstąpienia konsumenta od umowy - jest zobowiązany do zwrotu kosztów związanych z dostarczeniem rzeczy?
8. Czy oferowaną przez sprzedawcę gratisową dostawę należy traktować jako najtańszy zwykły sposób dostarczenia rzeczy? Jakie koszty sprzedawca powinien zwrócić konsumentowi - po odstąpieniu przez konsumenta od umowy - w przypadku wyboru innej, oferowanej przez sklep odpłatnej opcji dostarczenia rzeczy?
9. Kto procentowo określi zużycie przedmiotu lub usługi?
10. W przypadku odstąpienia od umowy dotyczącej towaru, którego „nie można odesłać w zwykły sposób pocztą” przedsiębiorca ma obowiązek sam odebrać towar. W jaki sposób określa się ten rodzaj towaru (np. czy są to meble, lodówka)?
11. Kupiłem towar na odległość do odbioru w paczkomacie. Rzecz odebrałem 2 dni po otrzymaniu zawiadomienia sms-em. Czy termin na odstąpienie od umowy liczy się od daty powiadamiania sms-em, czy od chwili wyciągnięcia towaru z paczkomatu?
12. Jak interpretować umowę zawartą na odległość (np. przez internet), a sfinalizowaną w lokalu przedsiębiorcy?
13. Czy oświadczenie o odstąpieniu od umowy należy składać na ustawowym wzorcu? Czy trzeba to zrobić wyłącznie w formie pisemnej?
14. Czy w przypadku zakupów na odległość można odstąpić od umowy zanim towar zostanie dostarczony konsumentowi?
15. Konsument odstępuje od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorca, w ramach której dokonał zapłaty za pomocą portalu typu PayU lub konta zagranicznego. Czy w takiej sytuacji sprzedawca ponosi ewentualne dodatkowe koszty związane ze zwrotem tej płatności konsumentowi?

Pozostałe kategorie: