Konsumenckie ABC
Konsument w globalnej wiosce
Wymarzony telefon nie działa? Upragnione buty rozpadły się po założeniu? Co możemy zrobić, gdy te produkty kupiliśmy u zagranicznego przedsiębiorcy?
Konsument w podróży
Zagubiony bagaż, odwołany lot, spóźniony pociąg – co nam przysługuje jako konsumentom? O reklamacji w podróży krok po kroku.
Fotowoltaiczny świat prosumentów
Wytwarzanie energii to nie tylko oszczędności, ale i problemy. Jakie? Z czego wynikają? Jak sobie z nimi radzić?
Gdzie po pomoc?
Gdzie konsument może zwrócić się po pomoc lub poradę prawną? W jakich sprawach zadzwonić na infolinię, napisać do rzecznika konsumentów lub Inspekcji Handlowej?
Reklamacja – masz dwie drogi
Czego możemy żądać w ramach reklamacji? Kiedy może zostać odrzucona? Poznaj swoje prawa, możliwości i terminy.
Umowa przez telefon
Usługi sprzedawane przez telefon? Dowiedz się, kiedy umowa zawarta w ten sposób jest ważna i jak od niej odstąpić.
Najdroższe garnki świata, czyli senior na pokazie
Bezpłatne badania słuchu, wzorku lub płuc? Pod tym kryją się pokazy handlowe, na których możemy kupić „lecznicze” materace, sokowirówki czy garnki. Jak nie wpaść w pułapkę nieuczciwych przedsiębiorców?
Ile to kosztuje? Cena na półce vs. cena przy kasie
Cena na półce lub metce różni się od ceny, którą widzimy przy kasie – co wtedy? Ile faktycznie za to zapłacimy?
Niedozwolone postanowienia w umowie. Jak je rozpoznać? Czym skutkują?
Na co dzień zawieramy różnego rodzaju umowy. Warto zapoznać się z ich treścią
i sprawdzić, czy nie znajdują się w nich niedozwolone klauzule. Czym one są i jak na nie reagować?
Zakup niebezpiecznego produktu… i co teraz?
Czym jest produkt niebezpieczny? Gdzie możemy zgłosić, że kupiliśmy taki produkt oraz co nam przysługuje w razie szkody?
Wyprzedaże – tajniki, sztuczki, haczyki
Wyprzedaż do 60%! Super okazja! Druga sztuka gratis! Czy okazja zawsze jest okazją? Jakich sztuczek używają sprzedawcy i dlaczego to na nas działa?
Internet nie działa? Sprawdź, jakie masz prawa
Awarie internetu u operatorów: zbyt słaby sygnał, znikające połączenie, czy też brak zasięgu. Jakie mamy prawa jako konsumenci w takich sytuacjach?
Dostępne na kanale YouTube